Przejdź do treści
Wersja dostępna
A A A
Kontakt
Adress Adres:
ul. Krakowskie Przedmieście 21/23
00-071 Warszawa

Contact Kontakt:
tel: + 48 22 42 10 130
fax: + 48 22 42 10 241
e-mail: pisf@pisf.pl

Contact Kontakt dla dziennikarzy:
tel: +48 22 42 10 189
e-mail: rzecznik@pisf.pl
PL
PL EN
PL
PL EN





26. EnergaCamerimage

26. EnergaCamerimage

26. Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCamerimage

22 października 2018    
W dniach 10-17 listopada 2018 roku w Bydgoszczy odbędzie się 26. Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCamerimage. Wydarzenie jest współfinansowane przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej.

POLECANE

26. EnergaCamerimage

Konkurs główny

„Zimna wojna” (Cold War) w reżyserii Pawła Pawlikowskiego

Akcja filmu rozgrywa się w pełnej turbulencji powojennej Europie, od odbudowywania Polski końca lat 40. po poszukiwanie własnej tożsamości we Francji lat 60. Zdemolowany mentalnie Wschód, więziony w rdzewiejących klatkach ideologii, a tuż obok niego wyzwolony, rewolucjonizujący się co jakiś czas Zachód, w którym poczucie wolności nierzadko okazuje się pułapką. Tysiące ludzi, setki postaw, dziesiątki piosenek, a na ich tle mężczyzna i kobieta – Wiktor i Zula – których raz inspirujący, raz toksyczny romans tworzy osobny mikroświat, rządzący się własnymi prawami. Elegancja obyczajów kontra emocjonalny żywioł. Indywidualność marzeń naprzeciwko oportunizmowi czasów. Wynikająca z nabytego przez lata doświadczenia akceptacja otaczającego świata versus napędzane dzikością serca i wyobraźni poszukiwanie życiowych możliwości. Kochają się i nienawidzą, a czasem kochają nienawidzić i nienawidzą kochać. Schodzą się i rozchodzą, a przerwy w ich znajomości nigdy nie pozwolą w pełni zrozumieć ich losów.

Zdjęcia Łukasz Żal
Produkcja Opus Film 
Polski dystrybutor KINO ŚWIAT 
Polska, 2018

Konkurs Debiutów Reżyserskich

„53 wojny” (53 Wars) w reżyserii Ewy Bukowskiej

Ania (praktycznie nie schodząca w tej roli z ekranu Magdalena Popławska) i Witek (Michał Żurawski) są kochającym się małżeństwem. Obok uczucia łączy ich wspólna pasja pisarsko-dziennikarska. W miarę upływu czasu coraz większym cieniem na małżeńskiej idylli kładzie się charakter pracy Witka. Mąż Ani jest korespondentem wojennym, najwyraźniej uzależnionym od adrenaliny, jaką daje przebywanie w kolejnych punktach zapalnych współczesnego świata. Witek raz po raz opuszcza dom i udaje się na front, zostawiając Anię z dwoma kilkuletnimi synami. Nieustające wyczekiwanie powrotu Witka, połączone z niepokojem, że gdzieś tam dosięgnie go śmiertelna kula, okazują się dla Ani brzemienne w skutki. Pierwowzorami dwojga głównych bohaterów 53 wojen były postaci autentyczne – korespondent wojenny Wojciech Jagielski i jego żona Grażyna Jagielska. Jej autobiograficzna książka Miłość z kamienia. Życie z korespondentem wojennym posłużyła za kanwę scenariusza filmu ukazującego dramatyczne, ale ujmujące oblicze miłości i przywiązania.

Reżyseria Ewa Bukowska
Zdjęcia Tomasz Naumiuk
Produkcja Studio Munka
Polski dystrybutor NEXT FILM
Polska, 2018

Konkurs Filmów Polskich 

„Fuga” (Fugue) w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej

Tym razem nie chodzi o fugę w znaczeniu, jakie znamy z muzyki, lecz o fugę (dosłownie: ucieczkę, od angielskiego: fugitive – uciekinier) dysocjacyjną. Uciekinierem jest mózg człowieka, mogący pozbawić go pamięci o przeszłości, a nawet wytworzyć jego biegunowo przeciwną osobowość od dotychczasowej, gdy człowiek ten przeżył silny, długotrwały stres. Fuga dysocjacyjna trwa od kilku godzin do kilku lat. Osoba dotknięta tym zaburzeniem może sprawnie funkcjonować jako ktoś o innej tożsamości niż przed jego wystąpieniem. Alicja była kiedyś Kingą. Nie pamięta siebie z tamtego okresu, nie wie, kim jest teraz. W dwa lata po zniknięciu z pola widzenia rodziny zostaje przez nią – dzięki programowi telewizyjnemu – odnaleziona, ale jej nie rozpoznaje. Z czasem ze strzępów wspomnień Alicji wyłania się obraz tajemnicy – tego, co wydarzyło się w przeszłości. Fuga Agnieszki Smoczyńskiej nie jest traktatem naukowym. To opowieść fabularna, zainspirowana prawdziwą historią, oparta na scenariuszu Gabrieli Muskały, odtwórczyni głównej roli.

Zdjęcia Jakub Kijowski
Produkcja MD4 Sp. z o.o.
Polski dystrybutor KINO ŚWIAT 
Szwecja, Polska, Czechy, 2018

„Eter” (Ether) w reżyserii Krzysztofa Zanussiego

Początek XX w. Ziemie polskie znajdują się pod zaborami obcych mocarstw. Gdzieś w zaborze rosyjskim młoda ziemianka, uśpiona eterem przez lekarza, który pragnie bez oporu z jej strony zaspokoić pożądanie, już nie obudzi się ze snu. Lekarz wysłuchuje wyroku śmierci. W ostatniej chwili stryczek zostaje zamieniony na zesłanie – medyk trafia do twierdzy wojskowej w zaborze austriackim, dowodzonej przez komendanta. Tu, obok codziennej praktyki lekarskiej, kontynuuje eksperymenty z eterem, dążąc do manipulowania ludźmi, zawładnięcia ich wolą, emocjami i umysłem. Nieoczekiwanie staje się obiektem intrygi szpiegowskiej. Tyle o pierwszej, jawnej części Eteru. Jest jeszcze część druga, tajna, a całość stanowi próbę reinterpretacji mitu Fausta. Przy czym – jak mówi Krzysztof Zanussi – odmiennie niż u Goethego stawką nie jest miłość i rozczarowanie nauką. W „Eterze” doktor wierzy w naukę jako narzędzie do spełnienia najbardziej wszetecznego z ludzkich pragnień, jakim jest pełna fizyczna i duchowa władza nad drugim człowiekiem.

Zdjęcia Piotr Niemyjski
Produkcja Studio Filmowe TOR
Polski dystrybutor NEXT FILM 
Węgry, Polska, Ukraina, Litwa, Włochy, 2018

„Jak pies z kotem” (A Cat with a Dog) w reżyserii Janusza Kondratiuka

W Polsce kilka lat temu… Reżyser filmowy Janusz dowiaduje się, że jego starszy brat Andrzej, który dzieli z nim tę samą profesję, miał udar i doznał częściowego paraliżu ciała. Resztę życia spędzi przykuty do łóżka i wózka inwalidzkiego, a choroba może zaatakować mózg. Od dłuższego czasu stosunki między braćmi układały się nie najlepiej. Żyliśmy jak pies z kotem, przyzna kiedyś Janusz, teraz jednak zabiera Andrzeja do swego domu, gdzie opiekuje się nim z żoną Beatą. Przybywa też żona Andrzeja, Iga. Na przekór smutnej tematyce, film Janusza Kondratiuka jest nie pozbawioną humoru opowieścią nie tylko o zmaganiu się z ciężką i postępującą chorobą bliskiej osoby, ale także o odradzaniu się nadszarpniętych braterskich więzi. Janusz Kondratiuk, reżyser kultowych Dziewczyn do wzięcia, opowiedział na ekranie historię własną i rodzonego brata, Andrzeja Kondratiuka, twórcy pięknych filmów poetyckich, m.in. Gwiezdnego pyłu i Wrzeciona czasu. Filmowa Iga to w rzeczywistości aktorka i piosenkarka Iga Cembrzyńska.

Zdjęcia Witold Płóciennik
Produkcja Akson Studio 
Polski dystrybutor Akson Dystrybucja
Polska, 2018

„Najlepszy” (Breaking the Limits) w reżyserii Łukasza Palkowskiego

Legnica, miasto średniej wielkości pod Wrocławiem, schyłkowe lata Polski komunistycznej. Młody chłopak pogrąża się w narkomanii, szukając w niej odskoczni od szarego życia. Odloty narkotykowe, burdy, odwyki w szpitalu – to jego codzienność. Już wydaje się, że ta równia pochyła jest drogą bez odwrotu. Najlepszy ukazuje kluczowy fragment biografii Jerzego Górskiego – chluby polskiego sportu wyczynowego, człowieka, który walkę w USA w 1990 r. o tytuł mistrza świata w podwójnym triatlonie (Double Ironman) poprzedził dramatyczną walką z demonami własnej przeszłości. Film o wędrówce z dna na szczyt, wiodącej przez sport, przyjaźń i wielką miłość. Wybitny aktor, Janusz Gajos, również gra postać autentyczną: już nieżyjącego Marka Kotańskiego, który pomógł dziesiątkom młodych ludzi w Polsce wyzwolić się z nałogu brania narkotyków.

Zdjęcia Piotr Sobociński Jr
Produkcja Iron Films 
Polski dystrybutor Dystrybucja Mówi Serwis
Polska, 2017

„Powrót” (Back Home) w reżyserii Magdaleny Łazarkiewicz

Dziewiętnastoletnia Urszula wraca do małego rodzinnego miasta po dwóch latach nieobecności. To nie jest łatwy powrót – w bardzo konserwatywnej społeczności nastolatka, która przebywała w niemieckim domu publicznym, mimo iż nie działo się to z jej woli, spotyka się z ostracyzmem. Urszuli wstydzą się nawet najbliżsi. Ale traktowana jak wyrzutek dziewczyna nie zamierza odgrywać roli ofiary. Buntuje się przeciw hipokryzji otoczenia, które rzekomo wyznając chrześcijański system wartości, zaprzecza mu swym postępowaniem. Co nie znaczy, że „Powrót” jest filmem antykościelnym czy antyreligijnym. Łatwo zresztą pokazać wiarę sprowadzaną do rytuałów i wyśmiewać jej odpustowość. A nam bardzo zależało, żeby takich prostych rozwiązań unikać – mówi reżyserka filmu w wywiadzie. Historia opowiedziana w Powrocie jest oparta na faktach. Aby na ekranie uwiarygodnić ją jeszcze bardziej, rolę Urszuli powierzono aktorce utalentowanej, lecz szerzej nieznanej – świeżo upieczonej absolwentce szkoły teatralnej Sandrze Drzymalskiej.

Zdjęcia Wojciech Todorow
Produkcja Argomedia 
Polski dystrybutor Alter Ego Pictures 
Polska, 2018

„Ułaskawienie” (Pardon) w reżyserii Jana Jakuba Kolskiego

Polska wkrótce po drugiej wojnie światowej. Władza komunistyczna rękami policji politycznej – Urzędu Bezpieczeństwa – brutalnie rozprawia się z żołnierzami popieranej przez większość społeczeństwa Armii Krajowej. Jesienią 1946 roku śmiertelną ofiarą szykan pada Wacław Szewczyk, pseudonim Odrowąż. Reżim nie tylko pozbawia go życia, ale także bezcześci jego zwłoki. Hanna i Jakub Szewczykowie wyruszają z trumną z ciałem w długą podróż, by w oddalonym i spokojnym miejscu godnie pochować syna. Trasa wiedzie przez pełen niebezpieczeństw kraj, w którym wiele z tego, co spotyka po drodze małżeństwo Szewczyków, zaprzecza schematycznemu widzeniu tamtej epoki. Autentyczna historia niezwykłej eskapady została opowiedziana w Ułaskawieniu z punktu widzenia wnuka Hanny i Jakuba Szewczyków, którym jest reżyser filmu Jan Jakub Kolski. Zamordowany Wacław Odrowąż Szewczyk był jego wujem. Ułaskawienie to swego rodzaju film drogi. Niewykluczone, że można dopatrzeć się tu również elementów poetyki westernowej.

Zdjęcia Julian A.Ch. Kernbach
Produkcja Wytwórnia Doświadczalna 
Słowacja, Polska, Czechy, 2018

„53 wojny” (53 Wars) w reżyserii Ewy Bukowskiej

Ania (praktycznie nie schodząca w tej roli z ekranu Magdalena Popławska) i Witek (Michał Żurawski) są kochającym się małżeństwem. Obok uczucia łączy ich wspólna pasja pisarsko-dziennikarska. W miarę upływu czasu coraz większym cieniem na małżeńskiej idylli kładzie się charakter pracy Witka. Mąż Ani jest korespondentem wojennym, najwyraźniej uzależnionym od adrenaliny, jaką daje przebywanie w kolejnych punktach zapalnych współczesnego świata. Witek raz po raz opuszcza dom i udaje się na front, zostawiając Anię z dwoma kilkuletnimi synami. Nieustające wyczekiwanie powrotu Witka, połączone z niepokojem, że gdzieś tam dosięgnie go śmiertelna kula, okazują się dla Ani brzemienne w skutki. Pierwowzorami dwojga głównych bohaterów 53 wojen były postaci autentyczne – korespondent wojenny Wojciech Jagielski i jego żona Grażyna Jagielska. Jej autobiograficzna książka Miłość z kamienia. Życie z korespondentem wojennym posłużyła za kanwę scenariusza filmu ukazującego dramatyczne, ale ujmujące oblicze miłości i przywiązania.

Zdjęcia Tomasz Naumiuk
Produkcja Studio Munka
Polski dystrybutor NEXT FILM
Polska, 2018

„Nina” w reżyserii Olgi Chajdas

Nina jest trzydziestoparoletnią nauczycielką języka francuskiego. Zachęcając uczniów do zapoznawania się z odważnymi obyczajowo dziełami sztuki, naraża się konserwatywnemu otoczeniu. Z Wojtkiem, mechanikiem samochodowym, tworzy udane małżeństwo, ale nie może mieć dzieci. Oboje poszukują surogatki. Seria zbiegów okoliczności i małżeńskich narad sprawia, że zostaje nią Magda, młodsza o mniej więcej dziesięć lat od Niny, kontrolerka pasażerów na lotnisku. Stopniowo, nie bez przełamywania oporów i barier psychologicznych, rodzi się uczucie między Magdą a Niną, dzięki czemu starsza z partnerek odkrywa uśpione pokłady emocjonalności i seksualności. Namiętny romans staje się z czasem burzliwy, no i jest jeszcze w tym wszystkim Wojtek. Nina, intymny, zmysłowy w warstwie erotycznej, dramat psychologiczny, to przede wszystkim – co często podkreśla reżyserka Olga Chajdas – film o wielkiej miłości. Odpowiedzialne zadanie spadło na barki aktorów: Julii Kijowskiej (Nina), Elizy Rycembel (Magda) i Andrzeja Konopki (Wojtek).

Zdjęcia Tomasz Naumiuk
Produkcja Film it 
Polski dystrybutor Film it 
Polska, 2018

„Kamerdyner” (The Butler) w reżyserii Filipa Bajona

Akcja filmu rozgrywa się w latach 1900-1945 na Kaszubach – w regionie kulturowym będącym od 1919 roku częścią polskiego Pomorza nad Bałtykiem. Wcześniej tereny zamieszkałe przez Kaszubów – zawsze poczuwających się do związków z Polską i polskością – należały do Prus. Ścieranie się wpływów polskich, w tym kaszubskich, z niemieckimi niejeden raz zaostrzyło konflikty zbrojne, w jakie względnie pokojowa koegzystencja ludzi odmiennych narodowości i kultur, mówiących różnymi językami, ale potrafiących się porozumieć, przeradzała się pod wpływem wielkich wydarzeń historycznych. Historia, przede wszystkim obie wojny światowe, tworzy rozległe tło Kamerdynera – epickiej sagi rodzinnej i opowieści o miłości łączącej kaszubskiego włościanina z pruską arystokratką. Jedną z głównych sekwencji fresku Filipa Bajona wypełnia masowy mord wielu tysięcy Polaków, wśród nich Kaszubów, popełniony na początku II wojny światowej w Piaśnicy przez SS, z pomocą przedstawicieli niemieckiej ludności cywilnej zamieszkującej Pomorze.

Zdjęcia Łukasz Gutt
Produkcja Filmicon Dom Filmowy S.C.
Polski dystrybutor NEXT FILM 
Polska, 2018

Konkurs Długometrażowych Filmów Dokumentalnych

„Książę i dybuk” (The Prince and the Dybbuk) w reżyserii Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego

Filmowa podróż śladami Michała Waszyńskiego, autora wielu znanych przedwojennych filmów z Eugeniuszem Bodo, reżysera mistycznej ekranizacji Dybuka, a także producenta hollywoodzkich hitów z Sofią Loren i Claudią Cardinale. Film stara się rozwikłać tajemnicę Waszyńskiego, który w życiu często pisał od nowa własną biografię. Jedni zapamiętali go jako dystyngowanego arystokratę oraz męża włoskiej hrabiny, inni wspominają go jako utalentowanego reżysera i błyskotliwego producenta o homoseksualnej tożsamości.

Zdjęcia Piotr Rosołowski
Produkcja Film Art Production, Kundschafter Filmproduktion, Zero One Film
Polski dystrybutor Against Gravity 
Polska, Niemcy, 2017

„Over the Limit” w reżyserii Marty Prus

Portret rosyjskiej gimnastyczki artystycznej Margarity Mamun, obrazujący decydujący rok w jej życiu: Margarita stoi przed unikatową szansą występu na Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro i zdobycia złotego medalu olimpijskiego. Dzięki niezwykłemu dostępowi do kulis codziennego reżimu treningowego możemy przyjrzeć się wyjątkowej więzi Margarity z jej dwiema trenerkami: Aminą Zaripovą i Iriną Viner. „Over the Limit” to intymny dramat brutalnych relacji, które prowadzą do sukcesu.

Zdjęcia Adam Suzin
Produkcja Telemark
Polska, Niemcy, Finlandia, Brazylia, 2017

Konkurs krótkometrażowych filmów dokumentalnych

„Jak zostać papieżem?” (How to Become a Pope?) w reżyserii Justyny Mytnik

Ciepła komedia o chłopcu, który chce zostać papieżem. Dziesięcioletni ministrant dowiaduje się o castingu do roli młodego Jana Pawła II w musicalu. Bohater podchodzi do zadania, jakby chodziło o misję duchową, ale rodzice nie traktują go poważnie. Czego się nauczy dzięki temu doświadczeniu?

Zdjęcia Miłosz Kasiura
Produkcja Szkoła Filmowa w Łodzi
Polska, 2017

„Krzyżoki” (Horse Riders) w reżyserii Anny Gawlity

W pewnej wsi w okolicach Opola trwają obchody Niedzieli Wielkanocnej. Jej ubodzy mieszkańcy wypożyczają na tę okoliczność stado koni by wyruszyć w wielogodzinny objazd pól wokół miejscowości. Podczas trzydziestopięciokilometrowej trasy wspólnie modlą się i śpiewają nabożne pieśni, a w czasie postojów odpoczywają, jedzą, piją wódkę. Stan zmęczenia i upojenia alkoholowego miesza się z uniesieniem religijnym. Sacrum i profanum.

Zdjęcia Tomasz Wolski
Produkcja Kijora Film 
Polska, 2018

„Nieoczekiwane” (Unexpected) w reżyserii Mateusza Buławy

Na początku widoczne są tylko biało-czarne plamy. Jest duszno i niepewnie a kontrastowe światło wydobywa cienie układające się w nieokreślone formy. Formy, które z czasem tworzą sylwetkę człowieka.

Zdjęcia Mateusz Buława, Monika Dróżdż 
Produkcja Mateusz Buława, Piotr Gryfinowicz
Polski dystrybutor Apofi
Polska, 2018

„Radwan” w reżyserii Teresy Czepiec

Stanisław Radwan, charyzmatyczny kompozytor, pracuje nad muzyką do spektaklu. Tworzy ją używając nie tylko dźwięku instrumentów, ale również brzmień takich jak kroki, szepty czy krzyki aktorów.

Zdjęcia Ernest Wilczyński
Produkcja Studio Munka
Polska, 2018

„Siostry” (Sisters) w reżyserii Michała Hytrosia

Za potężnym 800 letnim murem, w najstarszym żeńskim klasztorze klauzurowym w Polsce, klasztorze Benedyktynek w podkrakowskich Staniątkach, toczy się życie 12 sióstr o średniej wieku 70 lat. Mimo ich podeszłego wieku oraz zmieniającego się w szaleńczym tempie świata za murem, siostry każdego dnia starają się żyć w zgodzie z wymyśloną ponad 10 wieków temu regułą ORA et LABORA. Dwie bohaterki filmu, siostry Anuncjata i Benedyktyna (w klasztorze od 40 lat), z właściwym sobie urokiem wprowadzają widza w świat za murem, opowiadając o swoim życiu i podjętych na przestrzeni lat decyzjach. Pokazują klasztorny świat z wszystkimi jego odcieniami, odarty ze stereotypów, często wzruszający i zabawny zarazem. Siostry to film o ciszy opowiedziany niezwykle głośno.

Zdjęcia Janusz Szymański
Produkcja Szkoła Filmowa w Łodzi
Polska, 2018

„Tama”(The Dam) w reżyserii Natalii Koniarz

Syn zabiera w podróż ojca, z którym przed laty zerwał kontakt. Jadą razem do górskiej chaty na bieszczadzkim odludziu, którą niegdyś zbudowali. W otoczeniu surowej przyrody obaj stawiają czoło własnym słabościom a wspólna budowa tytułowej tamy staje się pretekstem do podjęcia próby odbudowania trudnych relacji między nimi.

Zdjęcia Stanisław Cuske
Produkcja Andrzej Kowalczyk
Polski dystrybutor Wydział Radia i Telewizji UŚ (UŚ WRiTv)
Polska, 2018

Konkurs Etiud Studenckich

„Chudy” w reżyserii Damiana Stopy

Poetycki i nostalgiczny portret dzieciństwa widzianego oczami rodzeństwa. W piękne, słoneczne popołudnie brat opiekuje się młodszą siostrą. Za oknem dzieci grają w piłkę, a w zamkniętym mieszkaniu chłopiec i dziewczynka rozpoczynają swoją własną grę. Co kryje się za tymi dziecięcymi zabawami?

Reżyseria Damian Stopa
Zdjęcia Piotr Michalak
Szkoła Uniwersytet Śląski – Wydział Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego (UŚ WRiTv
Polska, 2018

„Siostra” w reżyserii Magdaleny Bojdo

Maja niepokoi się, że przyjście na świat jej siostry będzie się wiązało ze zbyt poważnymi zmianami…

Reżyseria Magdalena Bojdo 
Zdjęcia Magdalena Bojdo
Szkoła Szkoła Filmowa w Łodzi
Polska, 2017

„Techno” w reżyserii Tadeusza Łysiaka

Ryszard, sześćdziesięcioletni rolnik z małej wioski, żyje w odcięciu od świata, zajmując się głównie swoją cierpiącą na chorobę Alzheimera żoną. Pewnego dnia spotyka dziewczynę z wielkiego miasta, która przypadkiem wprowadza go w świat muzyki techno. Mężczyzna może dzięki temu, przynajmniej na krótką chwilę, zapomnieć o brzemieniu, które dźwiga na co dzień.

Reżyseria Tadeusz Łysiak
Zdjęcia Konrad Bloch
Szkoła Warszawska Szkoła Filmowa
Polska, 2017

Konkurs pilotów seriali

„Rojst” w reżyserii Jana Holoubka

Polska, lata 80. Podwójne morderstwo w lesie wzbudza niezdrowe emocje i zaczyna inspirować ludzi do snucia mniej lub bardziej odważnych teorii. W końcu zginęła nie tylko lokalna prostytutka, ale także znany i zasłużony działacz partyjny. Komunistyczna policja działa jednakże nad wyraz szybko i sprawnie, błyskawicznie ujmując podejrzanego, który jeszcze bardziej błyskawicznie okazuje się być winnym zbrodni. Nie wszyscy potrafią jednak spać spokojnie. Młody dziennikarz, który dopiero co dołączył do redakcji lokalnej gazety, nie ufa oficjalnym wynikom śledztwa i wszczyna własne. Sekunduje mu w tym niechętnie starszy kolega, który z niejednego pieca chleb jadał i wie, że w oczach policji bardzo łatwo stać się z neutralnego obserwatora głównym podejrzanym w jakiejś sprawie. To dopiero początek krwawych wydarzeń, które pozwolą obu bohaterom uświadomić sobie istnienie otaczającego ich zewsząd moralnego bagna. Czy etyka dziennikarska okaże się silniejsza od instynktu przeżycia?

Zdjęcia Bartłomiej Kaczmarek
Produkcja Showmax Polska
Polski dystrybutor Showmax Polska
Polska, 2018

Opisy filmów pochodzą ze strony festiwalu

Więcej informacji na stronie: https://camerimage.pl/.

Witold Sobociński z Nagrodą za Całokształt Twórczości Więcej Witold Sobociński z Nagrodą za Całokształt Twórczości

Serwisy partnerskie:

Link do strony http://kreatywna-europa.eu, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.studiomunka.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.mkidn.gov.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.polishdocs.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.filmneweurope.com/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.audiowizualni.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.kipa.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.pl.isan.org/pl/index.htm, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://doclab.pl/pl_PL/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.c-kino.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.polishshorts.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.sfp.org.pl/pl, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.kinastudyjne.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.polishanimations.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.sara.kipa.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.scriptpro.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.filmpolski.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.legalnakultura.pl/pl, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://www.wfdif.pl/pl/edukacja-filmowa/wytwornia-scenariuszy, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://filmcommissionpoland.pl/, otwiera się w nowym oknie Link do strony http://polishdirectors.com/, otwiera się w nowym oknie